Mimarlık Okulları Bölüm Başkanları İletişim Grubu’nun 48. Toplantısı (MOBBİG 48) “Dijital Çağda Mimarlık Eğitimi” başlığı ile 3-4 Mayıs 2019 tarihlerinde İstanbul Kültür Üniversitesi Mimarlık Bölümü ev sahipliğinde gerçekleştirilecektir.
Dijital çağ olarak adlandırılan günümüzde, yaşam sürecinin her anında bilişim ve iletişim teknolojilerinin gelişimiyle bir değişim ve yenilenme ile karşı karşıyayız. Bu değişim ve yenilenmenin etkisiyle meslek pratiklerinde hızlı bir dijital dönüşüm yaşanmaktadır. Tam bu noktada, mimarlık pratiğinin geleceği için eğitimin nasıl değişmesi ve yenilenmesi gerektiği 48. MOBBİG toplantısında akademisyenler ve öğrencilerle birlikte tartışılacaktır.
48. MOBBİG’de, Tasarımda Güncel Eğilimler, Dijital Çağda Eğitim, Dijital Modelleme-Dijital Fabrikasyon, Bilgi Modelleme, Alternatif Gerçeklikler başlıkları altında yapılacak eş zamanlı yuvarlak masa toplantılarında “dijital çağda nasıl bir mimarlık eğitimi hedefliyoruz” sorusu mimarlık eğitiminin tüm aktörleriyle birlikte yanıtlanmaya çalışılacaktır.
- Performatif, adaptif, etkileşimli tasarım yaklaşımlarının mimarlıktaki yeri nedir?
- Yapay zeka mimari tasarım-yapım sürecini ve bina yaşam döngüsünü nasıl değiştirebilir?
- Üretken sistemler mimari tasarım yaklaşımlarına nasıl katkıda bulunurlar?
- Akademisyenler güncel eğilimlerden haberdar mı? Haderdar olsa bile içselleştirmeye istekli mi?
- Öğrenciler güncel eğilimlerden haberdar mı? Haderdar olsa bile içselleştirmeye istekli mi?
- Mimarlık eğitim programları dijital dönüşüme hazırlanıyor mu?
- Dijital çağda mimarlık bilgisi nasıl dönüşecek?
- Dijital çağda teknoloji derslerinin eğitim yaklaşımı nasıl olmalıdır?
- Hangi bilgiler dijital çağda önem kazanacak, hangileri önemini yitirecek?
- Dijital çağda hangi eğitim yöntemlerini benimsemeliyiz?
- Dijital bilginin içselleştirilmesinde tasarım stüdyolarının yeri nedir?
- Disiplinlerarası çalışmayı desteklemek için eğitim programlarına neler eklemeliyiz?
- Akademisyenler Z kuşağını ne kadar tanıyorlar?
- Öğrenciler teknolojiyi öğrenmek için nasıl bir eğitim yaklaşımı beklentisi içindeler?
- Bilgisayar destekli tasarımın gelecekte mimarlık alanına ne tür katkılar sunması beklenmektedir?
- Bilgisayar destekli üretim mimarlık pratiğinde ne ölçüde gerçekleştirilebiliyor?
- Parametrik tasarım araçları ve yöntemleri mimaride nasıl kullanılmaktadır?
- Binaların robotik üretim süreçlerinde, mimarın rolü ile ilgili öngörüler neler olabilir?
- Akademisyenler dijital üretimi gerçekten destekliyorlar mı? Destekleseler bile bu konuda bilgileri yeterli mi?
- Öğrenciler dijital tasarım, modelleme, üretim deyince ne anlıyorlar? Bu bilgiyi tasarımlarına nasıl yansıtıyorlar?
- YBM’nin mimarlık eğitimi ile entegrasyonu neden önemlidir?
- YBM mimarlığın geleceğini şekillendirecekse eğitim programları nasıl revize edilmelidir?
- YBM’nin eğitiminde uygulama alanı olan tasarım stüdyoları gerçekten YBM ile çalışmayı destekleyebilecek midir?
- Büyük verinin mimarlıkta yeri nedir?
- Akademisyenler YBM hakkında yeterli bilgiye sahipler mi?
- Öğrenciler YBM deyince ne anlıyorlar?
- Artırılmış gerçeklik, sanal gerçeklik ve karma gerçeklik kavramlarının mimarlık eğitiminde yeri nedir?
- Artırılmış gerçeklik, sanal gerçeklik ve karma gerçeklik gelecekte mimarlığın hangi alanlarını, nasıl etkileyecektir?
- Artırılmış gerçeklik, sanal gerçeklik ve karma gerçeklik kavramları gelecekte tasarım stüdyolarını nasıl etkileyecektir?
- Akademisyenler alternatif gerçeklik deyince ne anlıyorlar? Bu konuda yeterli bilgiye sahipler mi?
- Öğrenciler alternatif gerçeklik deyince ne anlıyorlar?
Burak Asiliskender |
Derya Yorgancıoğlu |
Duygu Fazilet Saban |
Z. Ayşe Gökşin |
Çisem Soylu |
Emrah Türkyılmaz |
Esin Kasapoğlu |
Önder Çelik |
MOBBİG 48 Mimarlık Okulları Bölüm Başkanları İletişim Grubu | |
0212 498 42 86 | |
mobbig48@iku.edu.tr | |
Ataköy Kampüsü, Bakırköy 34158 / İstanbul |